Timothée Hal Chalamet 1995. december 27-én született Hell's Kitchen, Manhattanben, és ott is nevelkedett fel. Már kiskorától kezdve, Chalamet számos reklámban szerepelt, amit nem nagyon élvezett. Szakmai pályafutása a New York-i színházban indult, igyekezett belenőni a filmes szerepekbe. Televíziós debütálása a Law & Order sorozatban történt 2009-ben, ahol egy gyilkosság áldozatát alakította, ezt követően számos más szerepet is kapott, de 2017-ben robbant be igazán a köztudatba a Call Me By Your Name és Lady Bird című filmekkel. Azóta számos filmje megjelent már, a közeljövőben is több projektben láthatjuk őt, köztük a The French Dispatch-ben, és a Dune-ben illetve a színházba is visszatér, Londonban fog szerepelni a 4000 Miles darabban.
Dazed magazin interjú

Nemrég megkaptuk a várva-várt kínai Dazed magazin fotósorozat képeit, amik közül időközben néhány eddig nem látott fotó is debütált, ezekkel pedig bővítettem az oldal galériáját. Amire azonban egy kicsit többet kellett várnunk, az maga az interjú, amit el is hoztam nektek magyarul. Arra szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy az eredeti interjú kínai nyelven volt, így eléggé nehézkesen ment a magyarra való lefordítás, de igyekeztem belőle kihozni a legjobbat, ha esetleg vannak benne pontatlanságok, azért elnézést kérek. Érdemes elolvasni, hiszen a színész beszél a Kisasszonyokról, illetve a divatról és még más témákról is!

IMG_20200304_095104.jpg IMG_20200304_095114.jpg IMG_20200304_095106.jpg IMG_20200303_220053.jpg

Timothée: Üdv, itt Timothée Chalamet.
Linxuan Gong: Szia Timothée, köszönöm, hogy megcsinálod ezt az interjút.
Timothée: Köszönöm, hogy meghívtál.
Linxuan Gong: Kicsit ideges vagyok. Mikor legutóbb olvastam rólad az i-D magazinban, akkor Harry Styles beszélgetett veled.
Timothée: Olvastad? Köszönöm, hogy elolvastad, ne légy ideges. (nevet)
Linxuan Gong: Kezdjük el. Az első kérdés természetesen a filmedről van. A Kisasszonyok egy jól ismert, igazi irodalmi csoda. Már több adaptációt is készítettek. Láttad valamelyiket?
Timothée: Nem láttam a többi filmet, szóval erre a kérdésre nehéz jó választ adnom, sajnálom. Ugyanez a helyzet a tavalyi filmemmel, az V. Henrikkel is. Ugyan sok minőségi adaptáció készült, nem láttam őket.
Linxuan Gong: Szóval a Kisasszonyok számodra egy új fejezet. Ahogy a számomra is, mert én sem láttam más adaptációkat. Miért vállaltad be a Kisasszonyokat?
Timothée: Greta Gerwig miatt csatlakoztam a filmhez. Ő az egyik olyan ember, akire leginkább felnézek. A Lady Bird után nagyon vártam egy újabb közös projektet. Szóval amikor megkérdezett engem, hogy szerepelnék-e a Kisasszonyokban, egyszerűen csodálatos volt. És persze ott van Saoirse Ronan. Neki van a legjobb szíve és személyisége. Annyira barátságos és kedves, nagyon felnézek rá, mint színészre. Mikor ilyen nagyszerű emberekkel találkozom, mindig arra gondolok, hogy nagyon szerencsés vagyok, hogy már ilyen fiatalon nagyszerű színészek és művészek vesznek körül.


Linxuan Gong: Említetted Greta másik filmjét, a Lady Bird-öt. Volt különbség a két film munkálatai között. Alakult ki közted és valaki új között kémia?
Timothée: A Lady Bird egy igazán különálló projekt, jó forrásokkal, de alacsonyabb szintű. Feltörekvő színészek szerepeltek a filmben. A Lady Bird-ért jelölték Saoirse-t Oscarra. Számomra, Lucas Hedges és Beanie Feldstein számára jó lehetőség volt a film, hogy hírnevet hozzon nekünk és szerencsések vagyunk, hogy szerepelhettünk benne. A Kisasszonyok már sokkal nagyobb projekt, több ember szerepelt benne. Ez egy nagy lehetőség volt számomra, hogy megmutassam magam. Nagyobb közönség előtt szerepelni természetesen nagyobb kihívással is jár. Annak ellenére is, hogy mekkora projektről van szó, Greta ugyanolyan maradt, de közben egy olyan rendezővé vált, aki egy nagyobb munkálatot is jól tud irányítani. Nem csak ő forgatja a filmet és gyönyörű dolgokat mutat be a közönségnek, de emellett nagyon figyel a részletekre, a karakterek érzelmeire és arra, hogyan mutassa be őket az adott jelenetben. Próbálja megkeresni a néző számára legfontosabb dolgokat a történetben és csak a legjobb jeleneteket mutatja be. Persze azt is tudja, hogy hogy kommunikáljon a színészekkel és kihozza belőlük a legjobbat, hiszen ő maga is egy nagyszerű színésznő. Minden tapasztalat Gretával nagyon egyedi, nagyon okos és mindent megért.
Linxuan Gong: Greta és Saoirse mellett még sok más gyönyörű színésznő is szerepet kapott a Kisasszonyokban, például Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlan, Laura Dern és Meryl Streep. Milyen érzés ezekkel a maguk módján bájos színésznőkkel együtt dolgozni?
Timothée: Nagyon örültem, hogy velük dolgozhatok. Mindannyian nagyon profin állnak hozzá a dolgokhoz. Gretának nagyon jó meglátásai vannak a Kisasszonyokról: a történelemben a nőket valahogy mindig egy oldalról közelítjük meg, a hollywoodi filmet pedig mindig próbálták megmutatni a sokszínűségüket. De ő ezt egy magasabb szintre emelte a Kisasszonyokban, hogy a karakterek ne tűnjenek egyoldalúnak, vagy egyszerűen csak jónak és rossznak. Nagyon inspiráló volt ezekkel a gyönyörű nőkkel dolgozni. Annyira energikusak, és ez nem csak a filmekben, hanem a való életben is meglátszik. Arra használják az erejüket, hogy fejlesszék a világot. Például én hálás vagyok azért, amit Emma Watson tesz minden nap – harcol a nemek közötti egyenlőségért, és egy előítéletek nélküli világért.
Linxuan Gong: Egy korábbi interjúban Greta elmondta, hogy miért akarta leforgatni a Kisasszonyokat. Kiskorában olvasta a könyvet, de harminc éves korára az élete megváltozott, akkor újraolvasta a könyvet, és annyira megihlette őt, hogy szerette volna képernyőre vinni. Te mit éreztél, amikor elolvastad a könyvet?
Timothée: Ez egy jó kérdés. Vicces, mert minden amerikai iskolában kötelező elolvasni a Kisasszonyokat, ahogy nekem is az volt. De az én osztályomban mégsem volt ott a kötelezők között, nem tudom, hogy miért. Amikor eldöntöttem, hogy szeretnék szerepelni a Kisasszonyokban, Greta elküldte a forgatókönyvet, de először az eredeti könyvet olvastam el. Mert tudni akartam, milyen az eredeti, mi van a könyv szívében, és persze ismerni akartam az írót, Louise May Alcott-ot, mielőtt elolvastam volna a forgatókönyvet. Miután elolvastam, sok pozitív dolgot találtam benne: nem csak a nőknek, hanem bárki másnak is joga van ahhoz, hogy úgy éljen, ahogy szeretne.
Linxuan Gong: Igen, ez egyszerre egy nagyon régi és egy korabeli meglátás. A következő kérdés a jelmezekre vonatkozik. A Kisasszonyokban nagyon jók a szettek, amiért a film Oscart is kapott. Amikor megnéztem a filmet, észrevettem, hogy a ruhákon vannak dolgok, amik kapcsolódnak a karakterekhez. Például úgy tűnik, mintha Joe és Laurie ugyanazokat a ruhákat viselnék, vagy ugyanabból az anyagból készülnének. És a tervező, Jacqueline Durran meg is dicsért téged egy korábbi interjúban. Ha ad neked egy ruhadarabot, te azt stílusossá teszed. Segítenek a ruhák abban, hogy jobban beleéld magad a szerepedbe és jobban megértsd azt?
Timothée: Persze, a karakterek jelmezei nagy szerepet játszanak. Jacqueline egy nagyon okos és tehetséges tervező. Ahogy mondtad, Jo és Laurie hasonló ruhái jelzik a szoros kapcsolatot kettejük között. Néha megosztjuk a ruhákat két férfi vagy női karakter között, ezzel nyilvánvalóvá téve a szoros kapcsolatukat, de az még fontosabb, hogy egy férfi és nő ossza meg egymással a ruháit. Ebben az esetben egyértelmű, hogy Laurie nagy szenvedélyt érez Jo iránt, ami egy kis makacssággal társul. A ruha a legjobb eszköz arra, hogy bemutassuk egy karakter személyiségét. Talán Laurie egy olyan ember, aki szabadságra vágyik, Jo pedig kissé maradi.
Linxuan Gong: Szóval belevitted a saját ötleteidet Laurie stílusába? Nekem úgy tűnt, hogy bizonyos szempontból nagyon hasonlít rád a karakter.
Timothée: Jacqueline és én nagyon jó kapcsolatot ápoltunk, még egy tervezőhöz sem álltam ilyen közel. A forgatás előtt azt mondta, hogy segít összeállítani három szettet, de majd tetszésem szerint kombinálhatom őket, amikért később többször is dicséretet kaptam tőle, ami még több inspirációt adott a szerepemhez. De emlékszem, hogy egyszer szalagot kötöttem a csuklómra és megkérdeztem Jacqueline-z, hogy illik-e a jelenetbe, mire ő azt mondta, hogy jól néz ki. Eltelt egy fél nap és Greta hirtelen megkérdezte: “Mi van a csuklódon?”, mire én azt válaszoltam, hogy “Ez egy selyem szalag.”, ő meg “Vedd le!”, mire én: “De már egy csomó jelenetet leforgattunk vele.” De ő még így is ragaszkodott ahhoz, hogy levegyem. Szóval a végén megtettem. Mint látod, nem mindig jönnek össze az ötletek (nevetek). De én és Jacqueline most már tudjuk, hogy nagyon jól tudunk együttműködni.
Linxuan Gong: Nagyon tetszik az összes szetted, amit viselsz, de nincs stylistod, igaz?
Timothée: Igaz, nincs stylistom.
Linxuan Gong: Lenyűgözött az egyik szett, amit nemrég viseltél Párizsban, a kezedben pedig egy Eiffel tornyos kulcstartó volt. Olyan szép volt, nem is gondoltam volna, hogy a turistáknak szánt souvenirek ilyen királyul nézhetnek ki. Honnan jött az ötlet?
Timothée: Köszönöm, hogy tetszett az ötletem, de igazából azt a kulcstartót egy rajongótól kaptam a vörös szőnyegen. Magammal vittem és képeket csináltak rólam. Ennyi történt.
Linxuan Gong: Nagyon jó kiegészítő lett. Nagyon sok ötleted van és a szabadságod is megvan, hogy választhass, úgyhogy nagyon érdekes lehet így márkákkal és tervezőkkel együtt dolgozni. Emlékszem, hogy először négy évvel ezelőtt láttalak Berlinben. Egy rózsaszín ballonkabátban voltál, lenyűgöző volt.
Timothée: Szóval ott voltál Berlinben (nevet).
Linxuan Gong: Igen. Rózsaszín volt vagy lila a kabát? Mesélnél arról, hogy mi volt az első benyomásod, mikor ezekkel a tervezőkkel dolgoztál?
Timothée: Igen, az egyik sajtótájékoztatón egy lila kabátban voltam, a premieren pedig egy rózsaszín ballonkabátban. Ez mind Haider munkája. Neki mindig jó ötletei vannak és sok kreativitása. Felnézek rá. Nagy elkötelezettsége van a szépség iránt és finomsággal, érzékenységgel fordul a művész felé. Berlinben egy senki voltam, senki sem ismer, nem volt semmi nagy munka a hátam mögött, így nem volt egy támogatóm se. Haider egy tekintélyes tervező volt, sokat segített nekem, ezért pedig nagyon hálás vagyok. A karrierem fejlődésével jobban belevetem magam a divatba. Úgy gondolom, hogy a mozi és a divat valamilyen szinten hasonló. Számomra a filmekben való szereplés, vagy a különböző márkáktól való ruhák viselése nem a rangokról vagy a pénzről szól. Továbbra is együtt fogok működni Haiderrel és Virgillel (Virgil Abloh – amerikai divattervező és a Louis Vuitton kreatív igazgatója -szerk.). Emellett jó kapcsolatot ápolok több márkával is, de nem kötődöm különösebben a divathoz. Végül is egy színész vagyok, mindig is ez volt az álmom és nagyon elégedett vagyok ezzel.
Linxuan Gong: Nekem úgy tűnik, hogy a színészi lét nagyon sok külső befolyással jár. A kultúra az egyik ilyen szempont. Egy olyan személyként, akit nagyon befolyásol a francia és az amerikai kultúra, mit gondolsz, melyik járul legfőképpen hozzá a személyiségedhez?
Timothée: Hogy őszinte legyek, nagyon nehéz ezt a kérdést megválaszolni. New Yorkban születtem, de egy francia faluban töltöttem a gyerekkoromat. Többször is gondolkodtam azon, hogy hová, a világ melyik részére tartozom leginkább. Talán ez a bizonytalanság és az állandó érzékeny gondolkodás adott nekem színészi tehetséget, ami lehetővé teszi számomra azt, hogy több különböző karaktert meg tudjak formálni.
Linxuan Gong: Akkor beszéljünk New Yorkról, ami számomra és a turisták számára egy nagyváros, amiben egyszerre van minden és semmi. New Yorkban születtél. Mit jelent ez a számodra azon kívül, hogy ez az otthonod, mit gondolsz a városról?
Timothée: New York a mindenséget jelenti a számomra. Harmadik generációs new yorki vagyok, anyukám és nagymamám is ott született. Büszke vagyok a szülővárosomra. New York és a karrierem szorosan kapcsolódik egymáshoz, már gyerekkorom óta művészek és színészek vesznek körül, sokat jártam színházba. Ez az egész elérte nálam az, hogy beleszeressek a színházba és a fellépésekbe. Már egész fiatalon rájöttem, hogy a színészek munkája nem csak sok jó lehetőséggel jár, hanem igazi fájdalommal is. Úgy gondolom, hogy ez a környezet hozzájárult a személyiségfejlődésemhez és a színésszé válásomhoz. Egy színész élete arról szól, hogy van egy álma, majd viszont látja magát a tévé képernyőjén. Mikor eljön ez a pillanat, akkor válik valóra az álma.
Linxuan Gong: Minden filmet, amiben szerepeltél egy nagyon tehetséges rendező készített. Van listád azokról a rendezőkről, akikkel szeretnél együtt dolgozni?
Timothée: Paul Thomas Anderson az egyik rendező, akivel nagyon szeretnék együtt dolgozni. És újra szeretnék együtt dolgozni Christopher Nolannel és Luca Guadagninoval.
Linxuan Gong: És mi a helyzet Wes Andersonnel? Nemrég néztem meg az előzetesét az új filmjének, a The French Dispatchnek, amiben te is szerepelsz. Mit tudsz elmondani a Wesszel való munkáról? Olyan nagyszerű rendező.
Timothée: Ő egy olyan rendező, aki pontosan tudja, hogy mit akar, különleges. Wes tisztán látja a különbséget minden egyes apró részlet között. Nagyon pontosan látja a különbséget a színek között és persze tudja, hogyan kell szépen elmesélni egy történetet. Nagyon erős rendező.
Linxuan Gong: Mesélj a kedvenc előadódról, Kis Cudi az, igaz? Nemrég ott voltál a születésnapi buliján, ideges voltál amiatt, hogy találkozol a példaképeddel?
Timothée: Igen, Kis Cudi az (nevet). Tizenhét éves koromban mentem el az egyik koncertjére, aztán bejutottam a backstagebe és nagyon ideges voltam. Csak egy képet akartam vele készíteni, aztán elrohanni, nem tudtam elmondani két szót se. De nagyon kedves volt, inspirált abban, hogy elkezdjem a színészi karrierem és megtanított arra, hogy jó színésznek lenni felelősséggel jár, én pedig nagyon hálás vagyok a támogató szavaiért.
Linxuan Gong: Milyen dalokat hallgatsz mostanában?
Timothée: Billie Eilish, David Bowie és a Rex Orange County dalait.
Linxuan Gong: Mi a kedvenc filmed?
Timothée: Christopher Nolan A sötét lovag című filmje. Nagyon szeretnék ismét együtt dolgozni vele.
Linxuan Gong: Az utolsó kérdés. Nagyon sok kínai rajongód van, mit szeretnél mondani nekik?
Timothée: Sosem voltam még Kínában, de várom, hogy mehessek. Ráadásul meg fog jelenni a Kisasszonyok, a The French Dispatch és a Dune is hamarosan, ami remek lehetőség a Kínába való utazásra. Nagyon szeretném megköszönni a kínai rajongóimnak, hogy elárulták, hogy az ottani nevem Sweet Tea.
Linxuan Gong: Nagyon jó volt veled beszélgetni!
Timothée: Veled is. Remélem még fogunk találkozni.

Szandi*, 2020, Már 05