A ‘The Document Journal’ őszi/téli számának címlapján
Szandi* 2020.12.03. 87 megtekintés 13 kedvelés

A mai nap folyamán debütált a ‘The Document Journal’ magazin őszi/téli száma, aminek címlapján Timothée szerepel. Ennek alkalmából Nick Vogelson készített a színésszel egy interjút, illetve Saint- Tropez-ben lőtt néhány szuper képet róla Hedi Slimane. Stylistra nem volt szükség a fotózáshoz, hiszen Timothée a saját ruhatárából válogatott. Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy ugyanez a fotós készítette a színészről élete első igazi fotósorozatát hat évvel ezelőtt.

EoPWLrtXEAIkSQ5.jpg

A cikk a Szólíts a neveden egyik emlékezetes, a bizonyos “barackos-jelenettel” indul. A könyvadaptáció által vált Timothée igazán híressé, mikor 2017-ben bemutatkozott Elio szerepében és még egy Oscar-jelölést is bezsebelt magának. Mikor 2014-ben Chalamet Hedi Slimane kamerája elé állt, még teljesen ismeretlen volt, most pedig egyre több ember ismeri fel őt a mozivásznon. A legutóbbi találkozásuk óta Timothée számos projektben feltűnt, mindenféle szerepben megmutatta magát. Mikor Saint-Tropez-ben ismét találkoztak, épp akkor fejezte be a Dűne forgatását. A film összefüggésbe hozható a jelenlegi politikai helyzettel is.

A fajok és kultúrák harca sajnos a mai világban is eléggé jellemzők. Úgy gondolom, hogy nagyon sok párhuzamot fedezhetünk fel a két világ között.

A Dűne mellett Timothée még szerepel a 2021-ben megjelenő The French Dispatch filmben is, ám most Nick Vogelson, a Document szerkesztője azért ült le a színésszel, hogy miként fogalmazhat meg egy tudományos-fantasztikus film egy kulturális kritikát, milyen szerepe van ebben a művésznek, és mit jelent a mai világban az, hogy valaki nem azt teszi, amit elvárnának tőle.

DJ17-Timothee-Chalamet-Hedi-Slimane-11.jpg DJ17-Timothee-Chalamet-Hedi-Slimane-10.jpg DJ17-Timothee-Chalamet-Hedi-Slimane-3.jpg DJ17-Timothee-Chalamet-Hedi-Slimane-6.jpg

Nick Vogelson: A The French Dispatch egyfajta szerelmeslevélként lett bemutatva, amelyet a The New Yorkernek és más magazinoknak címeztek, magába foglalja a hosszabb tartalmu cikkeket, riporterkedést és a fikciót is. A Dűnét elsőként egy sorozatként adták ki az Analog magazinban. Olyan ritkának tűnik az, hogy egy magazint oldalról oldalra elolvassanak, főleg, hogy akkoriban még a legtöbb médiatartalmat nyomtatták. Vannak olyan magazinok, amelyeket rendszeresen olvasol és mit szeretsz bennük?

Természetesen, a The New Yorkernél két író van, Doreen St. Félix és Vincon Cunningham, akiket gyakran szeretek olvasni. De abban egyetértek, hogy az már a múlté, hogy a magazinok hosszabb cikkeket/történeteket publikáljanak, mint ahogy az a The French Dispatchben történt, vagy ahogy Dostoevsky és Jane Austen osztották meg az írásaikat. De nem feltétlen hiszem azt, hogy ezt meg kéne gyászolni vagy úgy érezni, hogy elvesztették az emberek a figyelmüket vagy az értelmiséget – egyszerűen ez van. A kommunikációs formák és a média megváltoztak. Nagyon sokan a múltból kiindulva ítélkeznek. Változnak az idők.

Nick: Milyen kapcsolatot találsz a The French Dispatch-beli karaktered, aki egy hallgatói tiltakozást vezet 1968-ban és egy mai aktivista között?

Nos, mindenki, aki tüntetésre vetemedett már érezhetett valamiféle felháborodást az élete során, vagy mostanában és minden bizonnyal a The French Dispatchben is a hallgatók túlterheltnek és elnyomottnak érzik magukat a régi normák miatt, amelyek ellen harcolnak. Hasonló történik ma is, nagyon sokan a fiatalok közül mindent megteszünk azért, hogy szembe szálljunk az intézményes elnyomással, legyen az faji, gazdasági eredetű, vagy egyszerűen az önkifejezés szabadságának gátolása. Néha olyan érzés lehet, mintha egy időhurokban élnénk. Nagyon sok generáció még mindig a tapasztalatai szerint él és olyan más dolgokat képviselnek. És mégis, ki az, aki bele tud kötni abba a ténybe, hogy mindenkit egyenlően kéne kezelni? Igazán egyenlően?

Nick: A tudományos-fantasztikum már rég óta egy olyan ág, amelyen keresztül szabadon kifejezhető a kulturális kritika. Mi kalauzolt téged Frank Herbert regénye felé? Miért figyelemfelkeltő ez a történet és a sci-fi úgy általában? Tudsz megnevezni bármilyen párhuzamot a Dűne és a mai világ között?

Három fő tényezője volt a Dűnének, amit igazán vonzónak találtam. Az első az volt, hogy lehetőséget kaptam együtt dolgozni Denis Villeneuve-el. Nagy rajongója vagyok Denis filmjeinek, az pedig különösen izgalmas, hogy megkaptam az első szerepemet egy nagy költségvetésű filmben és egy olyan emberrel dolgozhattam, aki az indie-filmekben is otthonosan mozog, ha a Felperzselt földre, vagy a Polytechnique-re gondolunk. Másrészt nagyszerű volt a forrásanyag is, ami annyira részletes, mint a Biblia, mélyen bemutatja a nehézségeket és az áldozatokat, amelyekre szükség van ahhoz, hogy igazi vezetővé válhass. Azt hiszem nagyon sok párhuzam van benne a mai világgal. Talán a legnyilvánvalóbb az, hogy kifosztják a bolygónkat mindössze pénzügyi haszonszerzés céljából, hasonlóan ahhoz, ahogy Harkonnen is kizsákmányolta az Arrakis bolygót a fűszerért. Nem beszélve a hidraulikus törésről, vagy a bálnavadászatról, amely szintén az emberek műve, csak úgy, mint a metamfetaminok létrehozása, amelyek lerombolják a környezetünket. A fajok és kultúrák harca sajnos a mai világban is eléggé jellemzők. Az Egyesült Államokban 2020 volt a kulturális és faji megvilágosodás éve, nem beszélve a feszültségről, amit világszerte érezhettünk a kultúrák és nemzetek között, amelyek akár vérontássá vagy háborúvá is fajulhatnak.

Az is nagyon tetszett, hogy a könyv milyen nagy hatással volt olyan filmekre, amik nagyon közel állnak a szívünkhöz a mai napig is – Csillagok háborúja, Avatar, és talán néhány videójáték is, mint például a Halo vagy a Gears of War (bár ebben nem vagyok biztos). És végül pedig a lehetőség, hogy Paul Atreides-t alakíthattam, egy fiatalembert, akit már életének korai szakaszában hatalom és figyelem elé állítanak egy hatalmas teherrel együtt, hogy hordozza a népe és az egész univerzum üzenetét. Ez nagyon sok. Szóval egy igazi örömmel találhattam szembe magam.

Nick: Úgy találod, hogy nagy a nyomás az olyan szerepek elvállalására, amelyek egyszerre megosztók és az átlagtól eltérők?

Nem, épp ellenkezőleg. Úgy érzem, hogy a nyomás nem feltétlen az emberektől irányul, hanem a pénzügyi háttérből – hogy nagy költségvetésű filmeket készítsünk vagy hatalmas divatreklámokat. A Dűnétől eltekintve, hiszen annak a projektnek művészi értéke van és Paul Atreides pedig egy álomszerep, de egyébként én távol maradtam ezektől a dolgoktól. Nem tudni, hogy mi számít megosztónak. Ami számodra megosztó, az számomra nem biztos, hogy az. Én pedig az ilyen szerepekre vadászom, nem azokra, amik megszokottak, vagy ami még rosszabb, nem is az olyanokra, amelyektől azt várják el, hogy mások legyenek, de közben ugyanaz a szar van bemutatva egy másik hülyeségként álcázva.

Nick: Játszottál szerepeket a régmúltból, közelmúltból és most pedig a közeljövőből. Van egy olyan kor, vagy időszak, amelyben szívesebben élnél, mint a jelenlegi világban? Miért?

Nem, hálás vagyok azért, hogy élhetek, nem számít, hogy mennyire elbaszott a jelenlegi politikai és társadalmi jelenünk. Úgy gondolom, hogy attól függetlenül, hogy ki vagy, amikor elcsábít a megszépített múlt, el tudod felejteni, hogy mennyire elbaszott is volt valójában. Banális példaként vegyünk mondjuk azt, hogy milyen volt a legrosszabb állapotában az egészségügy. Vagy, hogy komolyabb példát keressünk, milyen volt az Egyesült Államok a polgárjogi mozgalom előtt – és utána, ami azt illeti.

Nick: Mit jelent a mostanság szembe menni az árral?

Akkor fontos szembe menni az árral, amikor tényleg be tudod azonosítani, hogy mi az az életedben, vagy a művészetedben, ami negatív hatással van rád, vagy amikor be tudod azonosítani azokat normatív intézménymintákat, amelyek tényleg elnyomóak és tönkre kell tenni őket. De már magában az is vakmerő, ha ellen tudsz szegülni ennek a negatív energiának. Gondoljunk csak a legutóbbi politikai lépésünkre, és, hogy mekkora katasztrófa volt, egyrészt, mert a kölcsönös imádat Trump és a támogatói között rossz viselkedést váltottak ki. Másszóval seggfejek voltak. Biden nyerésén gondolkodtam ezen a héten. Látni lehetett, ahogy az emberek sírnak az utcán. Mennyire szenvedhetett érzelmileg ez az ország azért, mert a másik oldal felvette a trollpofát? Egy körforgásban éltünk.

Nick: Miért van még mindig kulturális értéke az ilyen igényes mozis projekteknek?

Azért, mert nem 15 másodpercesek. Úgy gondolom, hogy bármilyen dal, film, vagy sorozat, ami igényes és nem játszadozik a figyelmünkkel, az jó, és az is, ha nem untat senkit halálra a “magasfokú művészet” nevében. Inkább azok az emberek inspirálnak engem, mint Barry Jenkins, Jordan Peele, Greta Gerwig, vagy Luca Guadagnino, akik képesek voltak arra, hogy egy olyan művészetet alkossanak, amely releváns és leköti a fiatal generációkat.

Nick: Milyen szavak vagy leírások segítettek a Kisasszonyok könyvben abban, hogy miként állj hozzá a szerepedhez?

Talán az segített a legjobban Laurie megértésében, hogy a könyvben ő maga egy külön gondolat, egyfajta idill volt. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek határai a karakternek. Hanem azt jelenti, hogy egy olyan történetben és filmadaptációban, amely kifejezetten az akkori koron és a nemi normativitáson alapszik, Laurie és az ő háza egyfajta szabadságot szimbolizál Jo March-nak – egy olyan pénzügyi és nemi szabadságot, ami neki igazából nem adatik meg. És azt hiszem ez járul hozzá Laurie összetört szívéhez a végén. Egyszerűen úgy érezte, hogy Jo nem veszi észre őt, olyan értelemben, hogy olyan őrültem szerelmes volt belé, a lány pedig teljesen más dolgokat tartott fontosnak a kettejük kapcsolatában.

Nick: Közösen hoztad össze ezt a fotózást Hedi Slimane-el. Woodstockból Budapestre utaztál forgatni, aztán pedig együtt töltöttétek a hétvégét. Először még a karriered kezdetén fotózott téged és nagyon várta, hogy ismét megtehesse. Tudnál mesélni a fotózás alatti tapasztalataidról?

Hedi az első fotósorozatomat a Love magazin számára készítette, amikor 17  voltam. Lehetőséget kaptam, hogy LA-be utazzak az első évem közepén a Columbia Egyetemen, mielőtt még azt otthagytam volna, és nagyon megtisztelve éreztem magam, hogy benne lehetek egy portfólióban, amit ő állított össze a fiatal hollywoodi csillagokról. Megszállottan kerestem a neten, hogy még ki fog szerepelni benne [nevet]. Szóval teljesnek éreztem magam attól, hogy elutazhattam a lakására Saint-Tropez-be a fotózásra nyolc évvel később. Hedi egy nagy inspiráció a számomra, kicsit rocksztáros. Mikor ezt mondtam neki Saint-Tropez-ben, megforgatta a szemeit, de komolyan mondom, hogy egy kibaszott fegyverforgató.

Szponzor reklám

Jelenlegi munkálatok

A Francia Kiadás
Műfaj: vígjáték
Szerep: Zeffirelli
Státusz: elkészült
Rendező: Wes Anderson
Megjelenés: 2021.10.22.
A film a készítők elmondása szerint egy szerelmeslevél az újságíróknak. A történet egy fiktív 20. századi francia városban játszódik, Ennui-sur-Blasé-ban. Középpontjában egy amerikai újság áll és három fő történetszálat jelentetnek meg.
Dűne
Műfaj: sci-fi
Szerep: Paul Atreides
Státusz: elkészült
Rendező: Denis Villeneuve
Megjelenés: 2021.10.14. (HUN)
Egy legendás, érzelmekkel feltöltött hős útja. A Dune Paul Atreides történetét meséli el, aki egy briliáns és megáldott fiatalember, aki egy nagyszerű végzettel született, melyet ő maga is nehezen ért meg, és amely miatt el kell utaznia az univerzum legveszélyesebb bolygójára, hogy biztosítsa a családja és az emberei jövőjét. Amikor a rosszindulatú erők próbálnak kirobbantani egy konfliktust a bolygó létező egyik legnagyobb értéke miatt – egy fűszer, amely képes felruházni az embereket a legnagyobb erővel – csak azok élhetik túl, akik felül tudnak kerekedni a félelmükön.
4000 Miles
Műfaj: színdarab
Szerep: Leo-Joseph Connell
Státusz: előadásra vár
Rendező: Amy Herzog
Megjelenés: ismeretlen
Nyár elején a 21 éves Leo egy biciklikörútra indul a legjobb barátjával. Hetekig tartó csend után senki sem lepődik meg jobban, mint Leo 91 éves nagymamája, Vera, mikor unokája megjelenik az éjszaka közepén az ajtaja előtt Manhattanben. Leo élete most kezdődik, Vera élete lassan a végéhez ér, de egy dolog közös bennük: a gyász.
Going Electric
Műfaj: életrajzi
Szerep: Bob Dylan
Státusz: előkészületek
Rendező: James Mangold
Megjelenés: ismeretlen
A film Bob Dylan karrierjének azt az időszakát mutatja be, amikor elkezdtett a rock világában kibontakozni és az akusztikus gitárját elektronikusra cserélte. A film egyik vezető producere maga a zenész.
Don't Look Up
Műfaj: sci-fi, vígjáték
Szerep: Quentin
Státusz: utómunkálatok
Rendező: Adam McKay
Megjelenés: 2021 december
A történet főszerepében két alacsonyabb rendű csillagász áll, akik közösen kezdenek egy média-turnéba, hogy figyelmeztessék az embereket arra, hogy egy közelgő aszteroida el fogja pusztítani a Földet.
Bones & All
Műfaj: horror
Szerep: Lee, producer
Státusz: forgatás alatt
Rendező: Luca Guadagnino
Megjelenés: 2022
A történet középpontjában egy tizenhat éves lány, Maren Yearly áll, akit elhagyott az édesanyja, miután kiderült, hogy súlyos problémával küzd: mindenkit felfal, akit szeret. A lány ezután elindul édesapja keresésére, akit még sosem látott, de közben olyan dolgokra jön rá, amikre nem számított. Nem csak édesapját, hanem önmagát is meg kell ismernie.
Wonka
Műfaj: családi, kaland, vígjáték
Szerep: Willy Wonka
Státusz: előkészületek
Rendező: Paul King
Megjelenés: 2023. március 17.
A történet középpontjában a fiatal Willy Wonka áll, megtudhatjuk, hogy milyen kalandokban volt része, mielőtt átvette volna a csokigyár vezetését, és hogyan ismerkedett meg az Umpla-lumpákkal.
Nem megerősített projektek: The Hunter & The Fox
Társalgó

Timothée a tévében

  • júl. 23. 00:05 Kisasszonyok (HBO 3)
  • júl. 25. 22:55 Kisasszonyok (HBO)
  • júl. 29. 13:55 Kisasszonyok (HBO 3)
  • júl. 29. 14:50 Egy esős nap New Yorkban (HBO 2)
  • Eseménynaptár

    Rendezvények

  • szept. 03. Velencei Filmfesztivál: Dűne premier
  • szept. 05. Costume Institute Gala (MET-Gala), New York
  • szept. 24. - okt. 10. New York Filmfesztivál: The French Dispatch premier
  • Dűne megjelenése

  • okt. 14. Magyarország
  • okt. 22. Amerikai Egyesült Államok
  • The French Dispatch megjelenése

  • okt. 22. Amerikai Egyesült Államok
  • Wonka megjelenése

  • 2023. márc. 17. Amerikai Egyesült Államok
  • Társoldalak

    Partnerek

    Oldal információk

  • Nyitás: 2017.12.29.
  • Költözés: 2018.10.08.
  • Szerkesztő: Szandi*
  • Téma: Timothée Hal Chalamet
  • Kinézet: #20 (Téma alapja: Estrella Design)
  • Tárhelyszolgáltató: Flaunt Privacy Policy & DMCA
  • Vedd fel a kapcsolatot a szerkesztővel ide kattintva!
    Szponzor reklám